Dag 14, Napels, 8 augustus

8 augustus 2018 - Napels, Italië

DAG 14

Ik had besloten lekker uit te slapen vanochtend, ik had geen plannen gemaakt en deze reis heeft mij zowel fysiek als mentaal redelijk uitgeput! Ik ben heel lui opgestaan, heb wat yoghurt gehaald bij de spar en ben weer even in bed gaan liggen. Wat een heerlijke ochtend. Vervolgens ging ik toch echt iets doen, het was inmiddels al bijna 15:00, maar ik had al wel m’n koffer klaar gemaakt en alles op een rijtje gezet!

Ik liep naar beneden om m’n sleutel te geven en de man achter de balie vroeg wat ik ging doen, ‘naar de stad’ antwoordde ik en hij vertelde me waar ik heen kon gaan en wat leuk was. Voor het eerst luisterde ik echt naar hem, begrijp me niet verkeerd, hij is geen onaardige man, maar toch een beetje vervelend. Na een wandeling van een klein uurtje ben ik op plaats van bestemming! Het paleis is prachtig en toen ik een stukje verder liep was het uitzicht adembenemend! Je zag de Vesuvius, de stad, het land, de zee en mensen die daarin aan het zwemmen waren! Ik heb lekker gewandeld en mensen gekeken, vervolgens heb ik de laatste souvenirtjes gekocht en ben ik weer terug gaan wandelen! Eenmaal aangekomen bij het treinstation wist ik weer waar ik was en zocht ik een plek om te eten: ik had trek! Ik sta even te kijken bij een menukaart en wordt aangesproken door een jongen die daar werkt, hij was onder de indruk dat ik 18 jaar was en alleen op reis. Ik denk dat ‘ie probeerde te flirten met me, want hij ging pas weg toen m’n pizza kwam! Ik vond het wel gezellig hoor, daarnietvan, vervolgens werd ik aangesproken door z’n collega’s of ik hem niet als souvenir mee wilde nemen. Uh nee, wat denk je zelf? Ik heb het beleefd afgewezen en vooral erg om alle mensen gelachen die daar werkten!

Na het eten heb ik niet veel meer gedaan, de laatste dingen in m’n koffer, alles checken en wat series gekeken. Nu ga ik lekker slapen en morgen weer terug naar Nederland!

Napels, ik vond je niet zo leuk toen ik aankwam, maar vandaag heb je me helemaal ingepalmt. Wat ben je mooi! Ik zou zeker nog een keer terug gaan, maar dan wel naar de andere kant!

Tot morgen <3