Dag 8, Florence, 2 augustus

2 augustus 2018 - Florence, Italië

DAG 8

Vanochtend ben ik weer optijd naar het ontbijt gegaan, het zou me niet gebeuren dat ik  de laatste dag in Milaan geen ontbijt kon hebben! Het was weer heerlijk, even later terug naar m’n kamer, douchen en aankleden, daarna de laatste dingen in m’n koffer doen en uitchecken!

Na het uitchecken om 9:50, had ik nog 4 uur ‘vrije tijd’, HA heb ik al 8 dagen lang 24/7, maar goed, ik moest wachten op de trein van 14:18! Dus ik heb mezelf gepositioneerd in het parkje voor het hotel, daar heb ik lekker gelezen, gepuzzeld en gewhatsapped! Vervolgens (lees: 2 uur later) ben ik naar de metro gegaan om bij het treinstation te komen: Milano porta garibaldi. Daar mocht ik nog een uur wachten en toen mocht ik mee met de trein!

Om 16:15 stap ik uit de trein in Florence, opzoek naar de bushalte, goed verhaal: die heb ik niet gevonden en toen ben ik maar gaan lopen. Het was gelukkig maar 1 km, dat kan ik wel aan! Het is een modern en mooi hostel, er is een zwembad, bar, restaurant, sportschool, het is er allemaal. M’n kamer, zoals te zien op de foto is erg mooi en ik deel hem met 3 andere vrouwen. Eén daarvan heb ik al mogen ontmoeten: Anita, een lieve moeder van 2 (?) kinderen (18 & 20), ze had lekker geshopt en wilde me graag laten zien wat ze had gekocht! Wat een pracht vrouw!

Tijdens het diner leer ik een andere meid kennen: Ruthie uit Florida, ze was alleen aan het eten maar draaide zich om en vroeg waar ik vandaan kwam, ik nodigde d’r uit om bij mij te komen zitten. Ze is super aardig, we kletsen en aten, daarna gaan we naar de ‘bar’ en mengen we nog een beetje met een reisgroep, die even later gaan eten. Ruthie en ik splitsen op en ik ga naar mijn kamer om even te relaxen, vervolgens heb ik nog even lekker in het park gebeld met Emaney!

Nu lig ik in bed en ga ik nog even m’n film afkijken (ja Anne-marie, inferno ;) ) en daarna lekker slapen! Althans, slapen, want vandaag is karaoke night en gelukkig lig ik naast het raam en op dezelfde verdieping als de bar! Dus ja, heel lekker wordt het vast niet! Anyway, slaaplekker!

Hopelijk ga ik een leuke dag tegemoet in Pisa morgen, moet er eerst nog zien te komen, maar dat komt vast goed!

Tot morgen <3

1. Oma Sientje:
    3 augustus 2018
    Leuke verslagen maak je en fijn dat het allemaal goed gaat liefs Oma Sientje.