Dag 6, Milaan, 31 juli

31 juli 2018 - Milaan, Italië

DAG 6

Vandaag begon de dag om 8:45, ik ging opzoek naar mijn ontbijt! Na het bij de receptie te vragen, heb ik dan eindelijk het ontbijt gevonden! Of toch niet..? Het ontbijt was op de tweede verdieping bij de keuken, ik loop er braaf heen, maar zie of hoor geen mensen eten en ik vraag dus maar even aan de mevrouw die aan het schoonmaken is, of ik wel op de juiste plek ben. Ze schrikt een beetje en zegt ‘ja het ontbijt is hier, ik pak het voor je’, ze had alles al opgeruimd - het ontbijt was tot 9:30, even als side note. Vervolgens maakt ze thee, pakt ze wat sap en geeft mij twee bordjes, één met een croissantje, een toastje en wat beleg en één met 3 stukken fruit, vervolgens krijg ik ook nog een yoghurtje en is mijn ontbijt compleet!

Na m’n ontbijt heb ik nog even lekker geluierd en vervolgens heb ik mezelf aangekleed, gedoucht en ben ik naar de metro gewandeld. Hier kocht ik een ticket voor 48 uur, precies genoeg! Aangekomen bij metro M3, richting San Donato, stap ik in en even later bij Duomo stap ik weer uit, wat een geweldig mooi gebouw staat er opeens voor mij; de kerk van Milaan! Ik kijk het plein rond en ben gelijk verliefd, wat is het mooi! Ik loop een rondje om de kerk heen en ga even later het winkelcentrum bekijken; Prada, Chanel, Versace en Ferarri, het was er allemaal! Na rond te hebben gekeken en obviously niks gekocht te hebben, zie ik de hop-on-hop-off bus staan: rennen! De bus had drie lijnen; A, B en C. De lijnen B en C heb ik volledig gedaan en A voor de helft, tegen de tijd dat ik de andere helft van A kon doen was ik 4 uur verder en reed ie voor m’n neus weg: balen maar ik ga niet wachten! Ik heb zoveel mooie gebouwen gezien, zoveel mooie bomen, genoten van de zon, inspiratie op gedaan voor m’n dag morgen en vooral heel veel genoten van de omgeving!

Na 4 uur in de bussen te hebben gezeten, was het tijd om te eten en vooral te drinken! Het dichtst bij zijnde wat ik wist te vinden was de McDonalds, ik moest en zal snel gaan eten. Na een verfrissende cola en wat lekkers te eten, ben ik de metro weer ingestapt en naar huis gegaan!

Op de een of andere manier voel ik me hier veel meer op m’n gemak dan in Venetië! Misschien went het alleen reizen of misschien was de start in Milaan beter, ik weet het niet, maar vind het super fijn! Wat een topdag, echt, ik kan er niet over uit😍.

Tot morgen lieve lezers <3

1. Chiara van de Kant:
    31 juli 2018
    Ahhh fijn Bry dat je je zo goed voelde vandaag! En uhhh Mac hebben we ook in NL #eetzoveelpizzaalsjekan #thuiskrijgjehetniet 😛😛🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹
  2. Eric:
    31 juli 2018
    Heel leuk om te lezen bryanne, ik vind het heel mooi en tof wat je allemaal onderneemt en beleeft 💪🏻💪🏻😘