Dag 3, Venetië, 28 juli

28 juli 2018 - Venetië, Italië

DAG 3

Vanochtend werd ik gelukkig niet om 8:30 gewekt door de fantastische klokken, maar om 8:00, alsof ze vandaag dachten ‘het is zaterdag, laat ik d’r eens optijd wakker maken’. Maar hé no hard feelings! Ik ben rustig in bed blijven luieren onder het genot van een serie, vervolgens gedoucht, aangekleed en hup naar de Spar voor een ontbijt! Nadat ik van mij perziken yoghurt heb genoten bij het water, ging ik een ticket kopen voor de boot. Vandaag wilde ik graag naar Murano, een eiland in de buurt van Venetië (duuhh).

Ik kwam aan op Murano en was bijna gelijk verliefd, schattige gekleurde huisjes begroetten mij, smalle straatjes met water en bootjes. Ja, zo ziet Venetië er eigenlijk ook uit alleen Murano was rustiger. Op Murano heb ik heerlijk rond gelopen, m’n boek gelezen en aan de waterkant gezeten. Ook op Murano zijn er prachtige gebouwen te zien! (Zie foto’s) Na een paar uur op het eiland te zijn geweest, besloot ik dat het het beste was voor mijn voeten en rug - want laat ik even zeggen, alleen reizen harstikke leuk en aardig, maar ik kan m’n rug niet insmeren. Niet getreurd, je kan natuurlijk altijd iemand vragen om je ontzettende zweterige rug in te smeren, ik ben alleen niet zo’n heldin, dus m’n rug is lichtelijk verbrand, want ik zocht wel de schaduw op. - om terug te keren naar het ‘vaste land’ Venetië.

Vanavond heb ik niet zoveel gedaan, ik heb een pizza punt gehaald als avondeten. En ik zie jullie denken ‘1 pizza punt?’ Jaa, 1 pizza punt, maar wel een heeeeeleee grote pizza punt😯. Daarna heb ik nog even bij het water gezeten en toen wat te snacken gekocht en lekker in bed gelegen met een serie, die wel om de 10 minuten even vast loopt, want ja wij zijn verwend met ‘goede’ wifi. Ik heb ook nog even heerlijk gebeld met Emaney en ga nu lekker slapen! Morgen maar San Marco, ik ben benieuwd!

Tot morgen <3

1. Emaney: