Dag 4, Venetië, 29 juli

29 juli 2018 - Venetië, Italië

DAG 4

Vandaag de dag werd ik natuurlijk weer gewekt door de wel bekende kerkklokken. Ik heb weer heerlijk geluierd in m’n bed en ben vervolgens (na het aankleden en douchen natuurlijk) naar de spar gegaan voor een ontbijf! Daarna heb ik weer een bootticket gekocht en ben aanboord gestapt op boot 2, richting San Marco. De boottocht duurde een halfuur en toen ik aangekomen was, was ik blij dat ik weer op normale grond stond! Het was warm en plakkerig, eigenlijk kon ik al niet meer voordat ik uberhaupt iets gedaan had. Maar opgeven staat niet in mijn woordenboek dus kocht ik een waaier, hiermee was het wat beter uit te houden! Ik ben naar links gegaan en heb een rondje gelopen, op zoek naar een gondel. Papa vond dat ik een gondeltocht moest maken en ik eigenlijk ook wel, het is een once in a lifetime thing zei hij. Ik geef hem groot gelijk!

Aan de linkerkant had ik dé gondel nog niet gevonden dus liep ik terug en ging naar de rechterkant. Daar stond ik op een brug te genieten van het uitzicht toen ik aan de andere kant een gondel zag liggen! Ik twijfelde heel erg, want eigenlijk wilde ik niet alleen. Tot er een gondelier op de brug kwam staan praten met een gezin of zij in de gondel wilden. De gondelier had ze overgehaald en zag mij staan kijken, hij vroeg mij of ik ook met de gondel wilde, ik zei ja, maar zei ook dat ik niet alleen wilde. Ik mocht met het gezin mee! Ze waren super lief, vier kleine kinderen en twee lieve ouders waarmee ik heb gekletst en heb genoten van de gondeltocht! Daarna ben ik weer richting het hotel gegaan.

‘S avonds heb ik niet heel veel gedaan, behalve ongeveer 2,5 uur gebeld met Zenzi ;), ondertussen zat ik aan de waterkant te genieten van m’n laatste dag Venetië.

Venetië, wat ben je mooi, maar wat moest ik wennen! Ik ben blij dat ik je heb mogen leren kennen. Ik raad Venetië zeker aan als vakantieplek, maar ik ben wel blij dat ik morgen naar een nieuwe plek mag! Op naar het volgende avontuur: Milaan!

Tot morgen <3

1. Chiara van de Kant:
    29 juli 2018
    Oeeeeh een gondeltocht zo leuk!
  2. Oma en opa:
    30 juli 2018
    Hoi liefje mooie stukjes schrijf je .geniet van je verdere vacantie fiets opa en oma
  3. Emaney:
    30 juli 2018