Dag 13, Napels, 7 augustus

7 augustus 2018 - Napels, Italië

DAG 13

Vannochtend ging mijn wekker om 7:15, heel enthousiast, ik wilde graag optijd naar Pompeii gaan! Maar ik vond het toch nog even iets te vroeg, dus heb ik nog even lekker een serietje gekeken, vervolgens ben ik gaan douchen en ontbijten. Na het ontbijt stapte ik het hotel uit en liep ik naar het station, er ging een soort van tram naar Pompeii! Deze tram was overvol en super warm!

Eenmaal aangekomen bij Pompeii, sloot ik achteraan in de rij voor een kaartje, ik vroeg aan de mensen voor me of dit de goede rij was en kreeg een bevestigend antwoord. Toen hoorde ik haar opeens nederlands praten! Ik heb heel random aan ze gevraagd of ze op vakantie waren en toen ze beseften dat het nederlands was, hebben we heel leuk gekletst. Zo ging dat halfuur wachten snel voorbij! Pompeii vond ik erg indrukwekkend! Het is enorm groot en er is nog zoveel bewaard gebleven! Ik heb een hele tijd rond gelopen en toen ging ik opzoek naar de bus naar de Vesuvius. Ik kwam bij een ander deel uit Pompeii, dus was geheel gedesoriënteerd! Ik liep naar het toeristenpunt en daar werd mij een busreis naar de Vesuvius aangeboden: dat wilde ik wel! Eenmaal aangekomen bij de Vesuvius, was ik wederom weer onder de indruk, wat was het mooi en wat kon je ver kijken! Ik moet bekennen dat m’n kuiten toch wel lekker gerekt en getraind zijn na vandaag, maar het was het zeker waard! Zoals mama zou zeggen ‘ik zou hier uren kunnen zitten, met dit uitzicht’.

Vervolgens was ik weer in Pompeii en ben ik nog even naar de supermarkt geweest en daarna opzoek naar de tram. Eenmaal aangekomen op Napoli Garibaldi, stap ik uit de tram en loop ik richting het hotel. Even later ga ik nog even yoghurt halen om te eten en daarna (let wel, het is nu 20:45) heb ik lekker gechilled op m’n kamer en nog even (lees: 2 uur) gebeld met Zenzi! Nu lag ik alweer bijna te slapen totdat ik aan m’n blog dacht!

Tot morgen <3

1. Daniel:
    8 augustus 2018
    Geniet van je laatste dag liefje❤️