Dag 10, Rome, 4 augustus

4 augustus 2018 - Rome, Italië

DAG 10

Vanochtend werd ik wakker en moest ik wachten tot m’n lieve kamergenote uit de douche kwam, een heel groot nadeel aan een hostel, want ik moest plassen! Toen ze eindelijk klaar was, heb ik m’n tanden gepoetst en mezelf er van verzekerd dat ik alles bij me had! Vervolgens zo stil mogelijk m’n koffer dicht gedaan en uitgecheckt. Eenmaal aangekomen bij het treinstation, koop ik twee croissantjes en ga ik wachten tot het spoor op het bord verscheen, wederom hield ik opeens heel veel van de NS!

Eenmaal aangekomen in Rome, ga ik opzoek naar de metro, ik koop een kaartje voor 48 uur: precies genoeg! En ik stap de  metro in, dit keer gelukkig geen schreeuwende Italianen, maar wel een overvolle metro! Ik kom aan bij Republica en volg mijn navigatie naar het hotel, vervolgens ben ik daar 3x langs gelopen tot ik besefte dat het daar was! Ik check in, iets eerder dan de inchecktijd maar ik mag m’n kamer al in! Het is een hele mooi kamer, bijna koninklijk (wel in like de middeleeuwen zegmaar). Ik rust wat uit en vervolgens ga ik de stad in!

Op naar de Spaanse trappen, alles was te lopen en daar ging ik dan ook voor! Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik me bij de Spaanse trappen moest voorstellen, maar vond het erg mooi, aan de andere kant had ik het ook wel weer snel gezien! Maar gelukkig dacht het weer daar hetzelfde over: onweer en regen. Super fijn! Ik moest toch nog muggenspray halen dus ik stap snel de farmacie in, hier heb ik een halfuur gedaan over muggenspray uitzoeken, ik moest de beste hebben! Ik heb momenteel namelijk 16 muggenbulten op m’n lichaam (fun-fact!). Ik heb vast niet de beste maar als ik de muggen op afstand houd, vind ik het helemaal best!

Vervolgens ben ik nog even blijven schuilen, maar heb toen toch besloten weer richting het hotel te gaan, door de regen. Naast het hotel zit een super leuk eettentje waar ik dan ook heb genoten van mijn pizza! Ze waren super aardig en het was erg lekker! Daarna ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik lekker gechilled en een film gekeken! Nu lig ik, helemaal ingesprayt en wel, in m’n bed en ga ik mijn oogjes toe doen!

Tot morgen <3