Dag 9, Florence, 3 augustus

3 augustus 2018 - Florence, Italië

DAG 9

Vanochtend werd ik niet gewekt door mijn eigen wekker, maar door de wekker van mijn lieve kamergenote. Geen probleem, kan gebeuren als je met drie andere op een kamer ligt, gelukkig ging ‘ie maar 5 minuten af, voordat ze besefte dat ‘ie van haar was! Nadat iedereen gedoucht was, ging ik rustig douchen en daarna ontbijten. Ik heb nog nooit zulke chemische scrambled eggs gezien, ik was licht geshockeerd maar het was te eten.

Na het ontbijt heb ik mijn tas gepakt en ben ik richting het treinstation gaan wandelen! Op weg naar Pisa! Ik kocht een ticket en moest een uur wachten, jammer maar dat was te verwachten. Toen ik in Pisa aan was gekomen, ben ik rechtdoor gelopen, achter de menigte aan. Eenmaal aangekomen bij de toren van Pisa dacht ik ‘uhm is dit het?’ Ik had een hele happening verwacht, in plaats daarvan waren het drie gebouwen en honderden toeristen (althans zo leek het). Ik moet zeggen dat ik het wel drie hele mooie gebouwen vond! Natuurlijk heb ik ook even de typische toerist uitgehangen en een foto laten maken waarop ik de toren opvang (zie foto’s). Gelukkig was de Nederlandse dame zo lief om even te vertellen waar ik m’n handen moest plaatsen! Vervolgens ben ik door gelopen en heb ik lekker gelezen in de schaduw, toen nog een stuk verder gelopen en wat souvenirtjes gescoord! Onderweg terug naar het treinstation besef ik dat ik toch wel heel erg moe ben, ik koop weer een ticket en plof even later neer op de treinstoel. Ik wilde nog even langs de supermarkt en dan eigenlijk gelijk door naar bed!

Toen ik in de kamer aankwam besloot ik toch maar even m’n koffer weer te her-inpakken en even te kijken hoe en wat voor de rest van m’n reis. Om 20:30 vond ik het toch tijd worden om eens wat te gaan eten, ik liep naar het restaurant en bestelde de lasagna en een glas witte wijn, het was erg lekker! Vervolgens besluit ik nog een toetje te nemen: tiramisu! Deze was helaas een beetje waterig maar voor de rest erg lekker.

Terug op de kamer, kom ik m’n roomie tegen. Ik had haar gisteravond voor het eerst gezien toen ze dronken de kamer op kwam om zich om te kleden! Het was hillarisch, ze kwam binnen en zei ‘I’m sorry, I’m so drunk’, kleedde zich om en ging weer weg. Vandaag leerde ik haar kennen in een nuchtere toestand en was ze echt heel aardig! Ze komt uit Australië, is 30 en geeft les aan kinderen in London! We hebben heerlijk gekletst en vooral veel gelachen om wat ze gisteravond allemaal had gedaan! Vervolgens ging ze weg en heb ik met Chiara gefacetimed. Na het bellen ging ik lekker douchen en zometeen ga ik lekker slapen! Ik ben blij dat ik niet eerder ben gaan slapen, wat een leuke avond!

Ik hoop dat jullie nog steeds kunnen genieten van m’n verhalen en zo niet: ik dwing je nog steeds niet! Morgenochtend ga ik weer verder naar Rome!

Tot morgen <3

1. Tomar: